Aláírásgyűjtésbe kezdett Kiss László az Egységben Magyarországért képviselő-jelöltje annak érdekében, hogy bajai székhellyel jöjjön létre egy önálló Bács megye, és ne kelljen Kecskemétig utazni egy ügyintézés miatt.
„Ha egy vonalat húzunk Kalocsa és Kiskunhalas közé, szinte minden EU-s és kormányzati támogatás, beruházás ettől a vonaltól északra érkezett Bács-Kiskun megyébe. De hiába jön a Mercedes Kecskemétre, vagy az M5-ös autópálya Budapest és Kecskemét közé, ebből a bácskaiak semmit sem profitálnak” – fakadt ki Kiss László amiatt, hogy Bács-Kiskun megye bizony „Kecskemét-nehéz”. Az Egységben Magyarországért képviselő jelöltje azonban nemcsak panaszkodik, megoldási javaslattal is szolgál.
Az ő fejében az ideáltipikus helyzet az lenne, ha Bácska térsége önálló közigazgatási területté emelkedne – ez praktikusan annyit tesz, hogy önálló megyévé válna. A képviselőjelölt petíciót is indított az ügy érdekében. Az új közigazgatási egység Bács-Kiskun megye déli járásaiból szerveződne, székhelye pedig Baja városa lenne, amely ezáltal megyei jogú várossá válna. Ez pedig már régi vágya a helyi lakosoknak. Nem véletlen, hogy ezzel kampányolt korábban a fideszes Zsigó Róbert, de aztán hagyta elaludni az ügyet (lásd: írásunkat a 10. oldalon).
A képviselőjelölt szerint a leginkább égető probléma, hogy Bácskába nem érkezett szinte semmilyen munkahelyteremtő támogatás, nem települtek be nagyvállalatok, így nem jöttek létre jól fizető munkahelyek sem. És a kisgazdálkodókkal – például a sertéstenyésztőkkel nem foglalkozott senki – pedig náluk is óriási a probléma: a takarmányárak elszálltak, sorra mennek tönkre a gazdálkodók. Addig pedig, amíg nincs megfelelő munkalehetőség, a fiatalság sem fogja megtalálni a számításait a Bácskában. Kiss László mindemellett az úthálózat fejletlenségére is felhívta a figyelmet, ugyanis az M9-es nyomvonalát 18 éve tervezték meg először, és ennyi év után is csak vitatkoznak az építkezés helyett, miközben az említett nyomvonalat már rég benőtte az erdő.
„Én 2022. április 3-a után a Parlamentbe készülök. Ott fogom képviselni az önálló Bács megye célját, és elviszem azt a kormányzat minden szintjére, ahová csak kell, hogy minél előbb megvalósulhasson. Odafent ugyanis, az ország házában tudniuk kell majd, hogy az önálló Bács megyét nem Kiss László akarja. Ez nem az én igényem: ez minden bácskai igénye. Erről tudnia kell minden honatyának az új kormányban és annak új ellenzékében is. Minden érintett minisztériumban tudniuk kell, hogy olyan tömegek követelnek itt önállóságot és nekik járó tiszteletet, akikkel már nem lehet szembefordulni” – véli a politikus.
„Egy önálló megyétől nem lehet teljesen megvonni az EU-s támogatásokat, a kormányzati beruházásokat. Vagy, ha valaki ezt megpróbálná, önálló megyeként sokkal könnyebb lesz fellépnünk az érdekeinkért” – érvelt Kiss.
Zötyögés Kecskemétre
Manapság már rengeteg mindent el lehet intézni online, de azért még mindig akadnak szép számmal idősek, akiknek nem „áll kézre” a digitalizáció. Ezért bizonyos ügytípusok elintézéséhez Kecskemétre kell utazniuk. Ez pedig nem egyszerű: az úthálózat csapnivaló, a tömegközlekedés pedig ritkás. Busszal például ideálisabb esetben is két óra alatt lehet leküzdeni a mintegy száz kilométeres távot. De vonattal sem rózsásabb a helyzet, hiszen a legjobb verzióval is 2 óra 23 perc a menetidő. Vagyis egy egyszerű közigazgatási ügy elintézéséhez tömegközlekedéssel az utazás minimum 4 óra, és akkor még nem számoltunk például a sorállással…