Az autistákra és az ingerérzékeny emberekre gondolva vezette be az egyik legnagyobb francia üzletlánc, a Carrefour üzletlánc a „csendes órát”.
Franciaországban közel 700 ezer ember él autizmussal, többségük érzékeny az erős fényekre és zajokra, emiatt nem szenvedhetik a bevásárlás zajos káoszát. Az üzletlánc hiper- és szupermarketeiben minden hétköznap 13 és 14, illetve 16 és 17 óra között tompított világítással, nyugodt hangulatban lehet vásárolni. Ez idő alatt nincs agyzsibbasztó háttérzene, nem használják a hangosbemondót, sem a takarítógépeket, és arra kérnek minden vásárolót, hogy ők is csendesen viselkedjenek.
Először csak hétfőnként voltak csendes órák, majd a többi hétköznapra is kiterjesztették. Kiderült, hogy nem csak az autizmussal élők, de sokan mások is szeretnek nyugodtabban bevásárolni, sőt, az alkalmazottak is pozitívan értékelték a változást.
A csendes óra egy nagy integrációs program része, amiben szerepel az is, hogy a fogyatékkal élők soron kívül vagy külön kasszáknál fizethessenek, és piktogramok segítsék őket eligazodni a boltokban. Tervezik, hogy a pénztárosoknak a jelnyelv alapszókincsét is megtanítják, a 300 ezer siket és nagyothalló francia felé is fontos gesztust téve.
Lengyelországban a közelmúltban az Auchan, a Lidl és az Aldi üzletlánc fogott össze, hogy bevezessék a csendes órát, mintegy 400 ezer autizmussal élő lengyel életét könnyebbé téve.